مقایسه دو نوع پنکه صنعتی و پنکه خانگی

در مقایسه پنکه صنعتی و پنکه خانگی می توان گفت که پنکه های صنعتی در انواع و ابعاد گوناگونی برای استفاده در کارگاه ها، صنایع  گوناگون و گلخانه ها تولید شده اند. متریالی که برای تولید پنکه صنعتی مورد استفاده قرار گرفته، از مقاومت بالاتری برخوردار است.  یکی دیگر از تفاوت های پنکه صنعتی و  پنکه خانگی قدرت و توان آنها است. پنکه های صنعتی از توان بالاتری برخوردار هستند، همچنین می توانند حجم زیادی از هوای محیط را به راحتی جابه جا کنند. پنکه های صنعتی که در محیط های صنعتی و تولیدی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند، وظیفه تنظیم دما و حفظ کیفیت هوا را برعهده دارند. در نتیجه شما باید در زمان انتخاب این پنکه ها به میزان کیفیت ساخت آن ها دقت زیادی داشته باشید.

 پنکه صنعتی و پنکه خانگی جزو پنکه های پرفروش هستند.  پنکه های خانگی جدید مجهز به سیستم نمایشگر دیجیتال هستند و صفحه کیبورد لمسی دارند. کار اصلی هر دو نوع پنکه صنعتی و پنکه خانگی به وجود آوردن جریان هوا و خنک کنندگی نسبی است. معمولاً از این پنکه ها در محیط هایی استفاده میکنند که به خنک کنندگی کمتری نیاز دارند. انواع پنکه خانگی در بازار وجود دارد که شامل پنکه رومیزی و ایستاده، پنکه سقفی و پنکه دیواری می شود.

انواعی از پنکه های رومیزی وجود دارند که مناسب استفاده در منازل، اداره جات، شرکت ها و مطب ها هستند و توسط دکمه ها و ریموت ها شروع به فعالیت می کنند. پنکه های سقفی خانگی معمولاً دارای سه یا چهار پره فلزی هستند که به سقف خانه متصل می شوند.  فن های دیواری مشابه پنکه های رومیزی هستند اما محل نصب آنها بر روی دیوار است.

panke

نکات مهم در زمان انتخاب پنکه خانگی و پنکه صنعتی

جنس پره

پنکه های صنعتی و خانگی باید از بهترین متریال تولید شده باشند در نتیجه شما باید در زمان انتخاب این محصول به جنس پره آن دقت داشته باشید. معمولاً جنس پره های استفاده شده در پنکه خانگی پلاستیکی است. اما پره هایی که برای پنکه صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، فلزی هستند. همچنین می‌توان گفت که پنکه های دارای پرده فلزی می‌توانند جریان هوا را با قدرت بیشتری جا به جا کنند.

اندازه پنکه

پنکه صنعتی و پنکه خانگی دارای سایز ها و اندازه های گوناگونی دارد و اندازه پنکه با ابعاد اتاق ارتباط مستقیمی داشته؛ به گونه ای که شما باید برای فضای بزرگتر از پنکه هایی با قطر بیشتر استفاده نمایید.  این پنکه ها دارای سایزبندی کاملاً استاندارد هستند و شما می توانید قبل از انتخاب این محصول به صورت تخصصی از کارشناسان متخصص اطلاعات مورد نیازتان را دریافت کنید.

میزان صدای پنکه

یکی از مهمترین دغدغه های مشتریان و خریداران آن است که بتوانند پنکه بدون صدا را خریداری کنند. پنکه های خانگی معمولا از صدای کمتری نسبت به پنکه های صنعتی از خود تولید می کنند؛ اما با افزایش سرعت پنکه میزان صدای آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

نظافت آسان

پنکه صنعتی و پنکه خانگی باید به گونه ای طراحی شده باشد که تمیز کردن آن راحت و آسان باشد. شما بتوانید به راحتی با استفاده از یک دستمال تمامی آلودگی ها و گرد و غبار موجود بر روی سطح آن را پاک و تمیز کنید.

گارانتی و خدمات قابل ارائه

بهتر است شما پنکه ای را خریداری کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. قطعاً خرید از شرکت معتبر خیال شما را از بابت گارانتی راحت میکند.  زمانی شرکت محصولات تولیدی خود را از نظر کیفیت تضمین می کند که از مرغوبیت کالا اطمینان داشته باشد.

سرعت چرخش پنکه

پنکه صنعتی از سرعت چرخش بالاتری برخوردار است؛ در نتیجه می‌تواند موجب خنک تر شدن بهتر  محیط شود. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه سرعت چرخش پنکه بیشتر باشد، صدای بیشتری را از خود تولید می کند و همچنین ممکن است موجب خشکی چشم شود.

panke sanati

سخن پایانی 

پنکه ها در فصل تابستان و گرما جز پرمصرف ترین وسایل در صنعت و منازل محسوب می‌شوند.  زمانی که شما دسترسی به کولر ندارید و میخواهید هوای منزلتان خنک باشد، بهتر است اقدام به اجاره پنکه  به جای خرید آن نمایید. پنکه ها دارای برندهای گوناگونی هستند.  توجه به برند محصول می‌تواند موجب انتخاب کالایی بهتر شود. شرکت اجاره کولر با در اختیار داشتن بهترین و به روزترین مدل ها و برند های پنکه و کولر اقدام به ودیعه گداشتن انواع لوازم سرمایشی با بهترین قیمت نموده است . در صورت احتیاج به پنکه های صنعتی و خانگی و یا نیاز به راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.    

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.